Från Bad till Horrible

Karoliina,Linnea, Emelie,Martin,Rimo och jag på Tapas resturang. Mumsigt!

Under veckan blev det ett biobesök inne på Manhattan. Helst ville vi se Bad teacher, men eftersom den inte gick den tiden som vi var där fick det bli Horrible Bosses...Helt ok film, men inte den bästa jag sett..snarare långt ifrån:(

Däremot är det så himla kul att gå på bio med en massa amerikanare omkring. Alla gapskrattar, visslar, klappar och har världens bästa inlevelse. Skulle nästan kunna gå på bio bara för den sakens skull.

Innan bion blev det självklart lite snacks köp. Jag och Emelie kom på att vi kunde dela en mellanpopcorn och två drickor. Jag beställde. Expediten plockade i ordning åt oss och när jag såg att hon tog fram två popcornburkar istället för en tänkte jag att hon nog inte hört vad jag beställde så jag upprepade…och Tänkt att efter mer än nio veckor här, har jag fortfarande inte lärt mig att allt är STORT, GRANDE här. Popcornburkarna var drickmuggarna! De rymde ju mer än en liter. Så när bion var slut och efter att ha suttit inne i en iskall biosalong (de kan ju aldrig hålla en jämn temperatur i detta land, AC=ON!) blev det sprint till toan. Mysig mitt i veckan kväll:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0