Main-Portland-Chebegue

En dag för ett bra tag sen nu, var det dags för mig att packa en liten väska och åka upp till familjens sommarstuga i Main. Det var en lång resa som tog nästan tolv timmar..Eftersom familjen åkt dit en vecka innan mig fick jag startade min tur hemifrån Brooklyn själv..Så jag tog sen tunnelbanan till Pennstation. Där tog jag sedan tåget till:
South Station Boston.
Sen var det vidare med bussen till:
Portland
Det var härligt väder och jag hade tur som behöve vänta en timma på färjan. Det fanns inte så mycket att spana in förutom en massa Lobster shops,men utsikten var otroligt vacker. Det kändes nästan som att traska runt i Strömstad.
Färjturen till ön Chebegue tog lite mer en en timma. Fanns massor av roliga och fina hus att kolla in..
Ett litet postkontor nere vid vattnet...
Vill-bara-ha-och-åka-runt-med-på-ön-bilen!
På detta "Inn" gifte sig mina hostparents..Sjukt likt Seaside hotel:)
Slutligen en liten bild på vår stuga..
Det var en äkta sommarstuga-i-Sverige-känsla förutom den amerikanska flaggan. Det var "tyvärr" utedass, men vi fick bara spola ibland och det fanns en utedursch.
De dagarna som jag var där spenderades med att spela badminton, cykla runt, ta en tur till stranden, fiska krabbor och käka glass. En av kvällarna kom några bekanta till familjen över på middag. Det var ett gammalt par som bott på ön i mångamånga år. Båda två var jättesöta och med den bredaste amerikanska dialekten jag någonsin hört berättade de gärna om livet på ön.
Vi tog även lite småturer i bilen för att lättare se oss omkring och tänka sig det var en gammal blå volvo!-Så Sverige känsla-japp!
Det fanns en liten resturang, en liten teater,en liten mataffär, poolhus,tennisbana,ett litet musem och ett ännu mindre bibliotek, vilket var det enda stället på hela ön som hade internet uppkoppling..
Det var en mysig vecka med massor av frisk luft:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0